PREVENTIE

Tijdens de jaarlijkse controle voor volwassenen of halfjaarlijkse controle voor kinderen wordt het volledige gebit onderzocht. Indien nodig met behulp van radiografieën. Ook worden de tanden gereinigd en de nodige poetsinstructies gegeven.

CONSERVERENDE EN ESTHETISCHE TANDHEELKUNDE

Niet enkel voor de behandeling van cariës of breuk kan u bij ons terecht. Ook voor esthetische behandelingen (kronen, facetten, veneers    , indirecte restauraties,...)  kan er met behulp van een studie, een behandelplan worden uitgewerkt.

ENDODONTIE

Ontsteking aan de tand kan het gevolg zijn van cariës, trauma of een diepe vulling. Dit kan pijnklachten met zich meebrengen. Bij een   wortelkanaalbehandeling worden de bacteriën en zenuwresten die zich in het wortelkanaal bevinden verwijderd.

Preventie.jpg
CON.jpg
Endo.jpg

PARODONTOLOGIE

Samen met de tanden is ook het tandvlees en bot een belangrijke factor in het menselijk gebit. Ontstekingen van deze moeten zo snel mogelijk opgespoord en aangepakt worden om uitgroei van de tanden te voorkomen.

PROTHETIEK

Een prothese of kunstgebit kan voor veel patiënten een oplossing zijn om de kauwfunctie en glimlach terug te herstellen. Ook voordat de tanden geëxtraheerd worden, kan dit vervaardigd worden.

ORTHODONTIE

Orthodontie is een specialiteit binnen de tandheelkunde die zich richt op de stand en positie van de tanden. Een correcte tandstand geeft u niet alleen een mooie glimlach, maar zorgt ook voor een goede functie en stabiel gebit. De behandeling kan voor zowel kinderen als volwassenen.

Paro.jpg
Prot.jpg
ortho.jpg

KINDERTANDHEELKUNDE

Ook voor de allerkleinsten is het belangrijk om regelmatig op controle te komen. En dit vanaf 2 jaar. De kindertandarts en algemene tandarts leggen alles op een rustige manier uit om een zo positief mogelijke ervaring te creëren.

KROON EN BRUGWERK

Wanneer een tand nog weinig eigen materiaal bevat, voor de vervanging van een tand of uit esthetische redenen kan keramisch kroon- en brugwerk nodig zijn. Samen met het labo wordt de kleur en vorm bepaald om een zo goed mogelijk resultaat te bekomen.

IMPLANTOLOGIE

Tandheelkundige implantaten zijn kunstwortels die in het kaakbeen vastgezet worden om ontbrekende of verloren tanden te vervangen. Implantaten hebben de vorm van een schroef en zijn voornamelijk uit Titanium vervaardigd.

kinder.jpg
KB.jpg
impl.jpg

BLEACHING

Producten die pigmenten bevatten zoals koffie, rode wijn, tabak,... kunnen verkleuringen veroorzaken op de tanden die niet meer afpoetsbaar zijn. Het bleken van de tanden bij de tandarts is een veilige oplossing voor wie de tanden enkele tinten witter wil maken.

bleach.jpg
Lachgas.jpg

LACHGAS

Bij lachgassedatie wordt er met behulp van een neusmasker, een mengsel van zuurstof en lachgas toegediend. Daardoor neemt de angst voor de behandeling af en vermindert de pijngewaarwording. Lachgassedatie is een veilige methode waarbij de patiënt steeds bij bewustzijn blijft en communicatie mogelijk blijft.